Nasser tavi horgászatok  I. rész - Egy kis ízelítő a Nasser tározóról

Nasser tavi horgászatok I. rész - Egy kis ízelítő a Nasser tározóról

Hazaérkeztünk szerencsésen! Mind az előzetesben már írtam, egy hetet töltöttünk el Egyiptomban a Nasser tározón, tömény horgászattal fűszerezve. Sajnos az Internetes kapcsolat, telefonos térerő hiányában nem jöhetett létre, s ezért legnagyobb bánatomra, nem tudtam élőben közvetíteni a napi történeteket. Pedig lett volna miről híreket közölni, hisz szenzációs fogásoknak örülhettünk a túrán szinte végig.

50-60 kg-os nílusi sügerek kápráztattak el bennünket vehemes kapásaikkal és hihetetlen ugró mutatványaikkal. Ezek a hatalmas példányok többször, szinte egy méterre is kiugrottak a vízből a fárasztások alatt, s közben veszettül csóválták a fejüket, hogy megszabaduljanak a wobblerek horgaitól. A tigris lazacok első kinézetre nem nyerték el kifejezetten a tetszésünket, melynek egyetlen oka volt csak, mégpedig a félelmetes fogsoruk. Hamarosan viszont ezek a halak is a kedvenceink közé tartoztak a páratlan küzdeni tudásuk végett.

A núbiai emberek hihetetlen vendégszeretete, hagyományaik és kultúrájuk mély nyomokat hagytak bennünk. Ezeknek a rendkívül kedves embereknek, a horgászat sikerét figyelembe véve nagyon sok mindent köszönhetünk. Egyszerűen hihetetlen, hogy mennyire ismerik a Nasser tározót, fejben tartják az összes, halakban gazdag részeket. Itt szembesültem igazából talán először a vadászösztönnel és a megérzéssel.

Számomra a Nasser tavi túra tulajdonképpen munkával telt el, hisz rengeteg felvételt készítettem az egy hét alatt. Folyamatosan jártam a négy horgászcsónak körül, a minél több és szebb felvétel reményében. Közel 1000 darab digitális fénykép, 13 tekercs 36 kockás film, 8 óra videofelvétel jött össze a horgászatok során. Remélem a képek és a friss élmények segítségével majd minél élethűbben be tudok számolni a túrán történtekről. Addig is pár képet szeretnék Önöknek bemutatni, s reményeim szerint hamarosan egy komplett sorozattal fogok jelentkezni.

Megérkezés Assuánba. A sok átszállás végett kissé már untuk ekkor a rengeteg felszerelés ki-be pakolását.
A Nasser tározó gigantikus méreteivel mély nyomokat hagyott bennünk, hisz ilyen jellegű vízterülettel nem mindennap találkozik az ember. Közel 600 km hosszú, és a szélessége is 10-80 km között váltakozik.
Feri legnagyobb sügere 30 kg-os volt a Nasser tározón.
Azért nem csak kapitális méretű halak akadtak horogra, amit ez a kiló körüli sügér is bizonyít.
Szinte kizárólag csak nagyméretű wobblerekkel lehetett a sügereket kapásra bírni. Ezek közül is a minél mélyebbre törők voltak a nyerők.
Ennek a hatalmas sügér szájnak nem jelenthett akadályt a 26-30 cm-es wobblerek megragadása.
Az ellátó hajón kifogástalan kiszolgálás várt bennünket a horgászatok szüneteiben.
A túra legnagyobb, 60 kg-os Nílusi sügerét nagy örömömre nekem sikerült kifognom a tározóból. Nem semmi küzdelem volt, a hatalmas hal többször is szinte teljes testével kiugrott a vízből a fárasztás közben.
Minden csónakot egy núbiai horgászvezető irányított. Ferivel nekünk Rambó jutott, ő segítette mindenben a horgászatunkat. A túra közepén, ünnepélyes körülmények közepette beléptettük a Haldorádó Team-ba.
30 fokos hőségben megrökönyödésünkre, fáztak a núbiai emberek. Az egyik csónak horgászvezetője, Ramadan, bizony minden reggel keményen felöltözött a 'hideg' ellen.
Óvatosan kell bánni a már a víz tetején fekvő nílusi sügérrel, hisz sokszor csak sumákolnak a csónak közelében. Bármelyik pillanatban várható tőlük egy váratlan ugrás, fejrázással vegyítve.
Krisztián 43 kg-os sügere komoly ellenállást fejtett ki végig a fárasztás során.
Bizony embert próbáló feladat egy ekkora hal kézben tartása.
A túra végeztével az utolsó éjszakánkat Assuánba töltöttük el. A Nílus fenséges látványt nyújtott, mikor a szállodai erkélyről először letekintettünk rá.
* Amennyiben nem jelennek meg a kommentek, úgy szükséges a böngészőben bejelentkezni a Facebook profiljukba!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.