Alias : dome
E-mail : [e-mail]
Születési dátum : 1971-05-04
Lakhely : Kiskunhalas
Kedvenc horgászmódszerei : feeder álló- és folyóvízen egyaránt
Kedvenc vízterületei : Duna folyó, Ezüst-tó Horgászcentrum
Legnagyobb halai : harcsa 37 kg, ponty 28.66 kg, Buffalo Carp 20.44 kg, amur 21,7 kg, afrikai harcsa 8.6 kg, kecsege
Mióta horgászik : 1979 óta

Szerző írásai - 1.oldal

Bemutatom az új By Döme Black Edition nagypontyos botcsaládot

Döme Gábor 2024-04-22 06:00:00
2023-tól már nemcsak a feederhorgászathoz fejlesztett eszközökkel találkozhatnak a By Döme márkanév alatt az érdeklődők, hanem a nagyponty-horgászathoz fejlesztett eszközökkel is. Ezek közül elsőként a Black Edition bojlis botokat szeretném bemutatni, amelyek egy jó ideje már pontyhorgász filmjeimben is megjelennek. E botcsaládban a legnépszerűbb, három különböző erősségű és hosszúságú bot kapott helyet.

A nagy Buffalo Carp 3. epizód + a meglepetéshal

Döme Gábor 2024-04-20 06:00:00
2012-ben horgásztam előszőr Texasban, az Amerikai Egysült Államokban és azzal a céllal érkeztem Dallasba, hogy megfogjam az egyik itt őshonos pontyfajt, a Buffalo Carpot vagy más néven bivaly pontyot. Vendéglátómmal, Dr. Pulai Istvánnal sikerült szép pontyokat fogni ezen a túrán, de egy Buffalót sem tudtunk horogra keríteni.

Csalitüske a tökéletes megoldás!

Döme Gábor 2024-03-31 06:00:00
3-4 éve gyakorta kaptam olyan leveleket, amelyekben a horgászok arra panaszkodtak, hogy fűzőtűjük szétrepeszti a csalit, nem tudják azt hajszálelőkére felfűzni. Hiába gyártottunk puha, félkemény, kemény pelleteket, hiába jelentek meg egyre vékonyabb fűzőtűk, a panaszok száma nem csökkent. Nagyon bosszantott mindez, azt hittem, soha nem lesz erre jó megoldás…!

Dél-Amerika aranya, a Golden Dorado

Döme Gábor 2024-03-30 06:00:00
Ha ízlelgetjük ezeket a szavakat: ELDORÁDÓ, DORÁDÓ, HALDORÁDÓ, valószínűleg sokak számára ismerősen csengenek. De abban is biztos vagyok, hogy ezek teljesen más jelentéssel bírnak a legtöbb ember számára. Tudtad, hogy él a világon egy olyan hal, amelynek neve: GOLDEN DORADO? Tudtad, hogy amikor – közel 30 évvel ezelőtt – útjára indítottuk vállalkozásunkat és a HALDORÁDÓ nevet adtuk neki, akkor ez a hal volt az egyik névadó? Tudod, hol él ez a csodás „aranyhal” és hogyan fogható meg? Tarts velünk, és megmutatjuk neked!

Harc az óriás fekete amurokkal

Döme Gábor 2024-03-27 06:00:00
2017-ben jártam először Japánban és meghatározott céllal érkeztem ide akkor is. Pontyokat szerettem volna fogni feeder módszerrel, saját eszközökkel, saját csalival. Elmondhatatlanul boldog és büszke voltam, hogy ez több helyszínen is sikerült, ami megalapozta a LEGEND csalik jó hírnevét és tartós sikerét.

Tavaszindító nagypontyos method tippek

Döme Gábor 2024-03-16 06:00:00
Az enyhe télnek köszönhetően, gondolom, már sokan túl vannak az idei első horgászatokon, sőt, megfogták már az első pontyaikat is. De valószínűleg pont ugyanennyien vannak, akiknek még nem lett halas a kezük idén. Elsősporban nekik szeretnék hasznos, hideg vízi nagypontyos tippeket adni, hogy már az első próbálkozások is eredményesek legyenek!

A szakértő válaszol! – 150. rész

Döme Gábor 2024-03-14 06:00:00
A „Szakértő válaszol” sorozat immár 7. esztendeje színesíti a Haldorádó Horgászportál felületét. Ismét rajtam a sor, hogy folytassam, a 150. rész fő témája pedig a tavaszi pontyhorgászat lesz. Csapjunk is bele!

A sziámi óriás ponty

Döme Gábor 2024-03-12 06:00:00
A téli fagyos túrák után jólesett már egy kicsit felmelegedni és egy olyan országban horgászni, ahol télen is pezseg az élet, ahol felrobban a víz, ha megakasztasz egy nagytestű halat. Annyira vágytam már erre az érzésre, annyira szerettem volna megküzdeni egy izmos, kapitális hallal!

Februári finom method tippek

Döme Gábor 2024-02-23 06:00:00
Február van… mégis szokatlanul meleg. Minden vizünk kiolvadt és horgászatra csábít. Én sem bírtam otthon maradni és meglátogattam tavacskámat, hogy megnézzem, mivel lehet MOST horogra csalni a halakat!

A Nílus királya

Döme Gábor 2024-02-10 06:00:00
Az afrikai kontinens legnagyobb édesvízi ragadozóhala a NÍLUSI SÜGÉR. Állománya azonban vészesen csökken, és annyira megcsappant az utóbbi pár évben a közismert egyiptomi vízterületeken, hogy csak óriási szerencsével lehet horogra keríteni. A kifogható méret sem az, amiért érdemes lenne a hosszú és kockázatos útnak nekivágni. Van azonban Afrika belsejében egy hely, ahol még érintetlen óriások várják a mindenre elszánt, világjáró horgászokat. Ide fogom most a kedves olvasókat elkalauzolni!

Színes főzsinórok a modern feederhorgászatban

Döme Gábor 2024-02-06 06:00:00
A színes főzsinórok térhódítása megállíthatatlan, minden horgászmódszert „megfertőztek” már. Ha szívesen és eredményesen használják a pergetők vagy a nagyponty-horgászok, akkor miért ne használhatnák a feederezők is? Az elmúlt években sokak örömére új, igazán feltűnő színű, kifejezetten feederezők számára fejlesztett főzsinórokkal léptünk piacra. Máris bemutatom ezeket!

Bled, a pontyhorgászat szentélye

Döme Gábor 2024-01-27 06:00:00
Ha a pontyhorgászokat megkérdezzük, szinte biztos, hogy a TOP 3 pontyos horgászvíz között említik a Szlovéniában található Bledi-tavat. 2023 év végén végre eljött az én időm, és Rokolya Péterrel közösen horgászhattam a pontyhorgászok szentélyében!

A szakértő válaszol! – 144. rész

Döme Gábor 2024-01-25 06:00:00
Nekem jutott az a megtisztelő feladat, hogy a 2024-es szezont megnyissam és a „Szakértő válaszol” c. cikksorozat legújabb részével folytassam. Nem meglepő módon a legtöbb kérdést az idei újdonságaink kapcsán kaptam az elmúlt időszakban, ezért ezek közül válogattam, így bárki találhat aktuális, hasznos témát, aki tavasszal a pontyokat célozná meg.

Januári nagyponty-horgászat Tribaljban

Döme Gábor 2024-01-22 06:00:00
Európai pontyos körutam a horvátországi Tribaljban folytattam. A tó pontyállománya messze földön híres, és az Adriai-tengerhez legközelebb eső édesvizű tavak egyike, amely a legzordabb téli időjárás során sem fagy be.

Vadvízi kalandok 59. rész – Pontyhorgászat a Dunán januárban

Döme Gábor 2024-01-15 06:00:00
Az év minden hónapjában sikerült már pontyot fognom a Dunán, de januárban eddig még nem jártam sikerrel. Elhatároztam, hogy legyen bármilyen zord is az időjárás, nem érdekel, MOST mindent beleadok, mindent megteszek azért, hogy végre szeretett folyómból ekkor is pontyot foghassak!

Haldorádó új termékek 2024

Döme Gábor 2024-01-06 06:00:00
Nehéz évről évre megújulni, de nagy öröm és büszkeség számunkra, hogy immár nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi igényeket is ki kell tudnunk szolgálni. Ez olyan feladat, amelyet nem teherként, hanem kihívásként fogunk fel és olyan megoldásokra, innovatív termékek fejlesztésére koncentrálunk, amelyekkel megpróbálunk az elvárásoknak maximálisan megfelelni!

A rekordok éve 2023

Döme Gábor 2024-01-02 06:00:00
Hosszú és eredményes utat tettem meg 2023-ban is, az igazán mozgalmas 2022-es évet is sikerült túlszárnyalni és jó néhány vágyott fogási rekordot megdönteni!

Dunai nagyponty-horgászatom 4. rész – Bécs szívében

Döme Gábor 2023-12-26 06:00:00
Ha az osztrák fővárost átszelő, három fő ágra szétváló Duna folyót és a nyüzsgő nagyváros légi fotóját nézzük, biztos minden horgásznak az jut elsőként az eszébe, hogy mennyi jó horgászhely van itt! Mindig is vonzott, hogy Bécs szívében, a felhőkarcolók árnyékában horgászhassak a legendás, sötét színű, vad pontyokra. Novemberben végre elérkezett az én időm, és próbára tehettem magam az Öreg- Duna partján is!

Vadvízi kalandok 50. rész – 4 évszak horgászbottal a Tisza-tavon – TÉL

Döme Gábor 2023-12-23 06:00:00
A Tisza-tó a Balaton után hazánk második legnagyobb állóvize, de kétségkívül a legváltozatosabb és legvadregényesebb! Egyetlen hazai vízterületünk sem kínál annyi fajta horgászati lehetőséget, mint ez a különleges TÓ. Számos olyan módszer van, amely sehol máshol nem fellelhető, nem művelhető, csak itt! Ami itt még szokványos, az máshol már régen eltűnt… Egy igazi KINCS, egy hungarikum, vagy inkább „tiszatavikum”!

Vadvízi kalandok 49. rész – 4 évszak horgászbottal a Tisza-tavon – ŐSZ

Döme Gábor 2023-12-22 06:00:00

A szakértő válaszol! – 138. rész

Döme Gábor 2023-11-26 06:00:00
A horgászmódszerek fejlődésével már jócskán kitolódott a horgászidény, megfelelő felszereléssel és csalogatóanyagokkal akár télen is tudunk pontyot fogni. Azonban sokan vannak, akik nem szeretnek hidegben pecázni, inkább a felszerelésük bővítését és az előkészületeket választják. E két tábor leveleiből válogattam most ki néhányat, amelyek úgy gondolom, hogy sokatoknak érdekesek lehetnek.

Dunai nagyponty-horgászatom 3. rész – Akadós terepen

Döme Gábor 2023-11-18 06:00:00
A Duna folyó szlovákiai, duzzasztott szakaszán horgásztam a közelmúltban. Itt a Bősi Vízerőmű felett, a folyó az átlagos 300-500 méterről 2,5-3 km-re szélesedik és ősi, „paradicsomi” életteret hoz létre a Dunában élő halaknak és vízimadaraknak. A terület sokkolóan vad és rendkívül akadós. Valószínűleg a legtöbb horgász messze elkerülné, de engem pont az ilyen nehéz terep vonz!

Kínában készült!

Döme Gábor 2023-11-04 06:00:00
Kína egy népszerű és ismert ország, de vajmi keveset tudunk róla. Halairól, horgászkultúrájáról, az ott élő emberek mindennapjairól pedig még annyit sem… 2023 októberében, immár második alkalommal tértem ide vissza. Ezúttal profi horgászok segítségével bepillantást kaphattam, milyen is itt horgászni és mire számíthat a bátor felfedező.

Dunai nagyponty-horgászatom 2. rész – A szelektív csali

Döme Gábor 2023-10-07 06:00:00
Egyre jobban vonz a célzott VADVÍZI nagyponty-horgászat, amelyről egyébként nagyon-nagyon kevés hiteles információ lelhető fel bárhol. Kitűzött céljaim teljesítésével jól haladok, hiszen idén tavasszal megfogtam a Balatonon új pontyrekordomat, majd a Tisza-tavon, versenykörülmények között fogtam egy közel 20 kg-os vadvízi tövest. Ezeket nagyhalas módszerrel, bojli csalival fogtam. Meggyőződésem, ha hazánk legnagyobb állóvizein (a kisebb tavakról már nem is beszélve) ennyire hatékony a bojlis technika, akkor csak idő kérdése, hogy mikor hódítja meg a Dunát is!

A szakértő válaszol! – 132. rész

Döme Gábor 2023-10-02 06:00:00
Nagyon kedvelem az év ezen időszakát. Sajnos a nyárnak már vége, de még megörvendeztet minket a természet néhány napsütötte őszi nappal. Legyen szó akár a pontyok, akár más halfajok horgászatáról, talán most kínálkozik a legjobb és legtöbb lehetőség a megfogásukra. Szó szerint kitárul a vízi világ még a hidegek beállta előtt! Ha csak tehetitek, használjátok ki ezt minél többen, én pedig megpróbálok ismét néhány hasznos tippet adni hozzá a soron következő kérdés-válasz összeállításban.

Az óriáspontyok tava, Zajarki

Döme Gábor 2023-09-16 06:00:00
A pontyhorgászat számomra gyermekkoromban úszós készséggel kezdődött, amelyet a hagyományos fenekező módszer követett. Sokáig azt hittem, hogy ennél nincs hatékonyabb, amíg meg nem ismertem és bele nem ástam magam a feederes pontyhorgászat rejtelmeibe. Meggyőződésem, hogy a rövid idejű horgászatok során nincs ennél hatékonyabb! DE… és itt jön a DE!!!
Videóval

Az izlandi tőkehal és farkashal

Döme Gábor 2023-08-26 06:00:00
Mindig is vonzott ez a különleges és semmihez sem hasonlítható ország: IZLAND. De nem a holdbéli, kopár táj, az aktív vulkánok és a nyáron is hűs levegő érdekelt a legjobban, hanem a nagy szigetet körülvevő, hideg északi tenger lakói. Soha nem fogtam még tőkehalat és farkashalat.

A szakértő válaszol! – 126. rész

Döme Gábor 2023-08-16 06:00:00
Újabb részéhez érkezett a sorozat, a legutóbbi gyűjtemény óta pedig rengeteg kérdéssel fordultatok hozzám. Ezúttal is igyekeztem a levelek közül egy változatos, aktuális egyveleget összeállítani, amely bárki számára hasznos infókat adhat, elsősorban a jelenlegi, nyári időszak horgászataihoz. Tartsatok velem a mai írásban és tekintsétek meg őket!

A bányató érintetlen halai

Döme Gábor 2023-07-22 06:00:00
Kifejezetten keresem azokat a kevésbé ismert vagy gyakorta teljesen ismeretlen hazai és külföldi vízterületeket, amelyek még nincsenek „felkapva”. A kockázat sokkal nagyobb az ilyen helyeken, hiszen gyakorta azt sem lehet tudni biztosan, hogy mi lakik bennük. De egy ilyen helyen becserkészett, elsőként megfogott, érintetlen hal számomra sokkal nagyobb kihívást és örömet ad, mint amikor már sokadik vagyok a sorban…
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.